DTCO 4.0

ΕΥΦΥΗΣ ΤΑΧΟΓΡΑΦΟΣ DTCO 4.0

 

Ο νέος κανονισμός της ΕΕ ορίζει ότι νέα ταξινομημένα και πρόσφατα εξοπλισμένα οχήματα από 15 Ιουνίου 2019 και μετά , αλλά και εμπορικά μεταχειρισμένα οχήματα άνω των 3,5 τόνων, πρέπει να είναι εξοπλισμένα με νέας γενιάς ψηφιακούς ταχογράφους.

Στόχος του κανονισμού ΕΕ 165/2014 είναι να καταστήσει το σύστημα ταχογράφου πιο ασφαλές έναντι χειραγώγησης, να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα και την αποδοτικότητα των ελέγχων από τις αρχές επιβολής και να απλοποιήσει τη λειτουργία της συσκευής.

 

Αυτόματη ανίχνευση της χώρας στην οποία βρίσκεται

το όχημα μέσω σημάτων GNSS                  Εικόνα2

Ο νέος ( ευφυής ) ταχογράφος DTCO 4.0  διαθέτει τη νομικά απαιτούμενη διεπαφή GNSS και μια  ενσωματωμένη κεραία DSRC. Αυτό εξοικονομεί τη χρονοβόρα εγκατάσταση μιας πρόσθετης εξωτερικής κεραίας. Ο έξυπνος ταχογράφος καταγράφει τη θέση του οχήματος στην αρχή και στο τέλος των ημερήσιων ωρών εργασίας, καθώς και μετά από τρεις ώρες συσσωρευμένου χρόνου οδήγησης.

Ο αναβαθμισμένος μετρητής χρόνου εργασίας DTCO  καταγράφει τις ημερήσιες & εβδομαδιαίες περιόδους εργασίας αλλά και τις περιόδους διαλειμμάτων.

Εμφανίζονται  νέα προειδοποιητικά μηνύματα σύμφωνα με την οδηγία 2002/15/ΕΚ για την καλύτερη οργάνωση του χρόνου εργασίας.

Τα χρονικά όρια για τις χειροκίνητες διορθώσεις έχουν αλλάξει για να διευκολύνουν την καθημερινή εργασία των οδηγών.

Εξοικονόμηση χρόνου κατά την διάρκεια των ελέγχων μέσω DSRC                        Εικόνα4

Η κεραία DSRC (Dedicated Short Range Communication) επιτρέπει στις αρχές ελέγχου να ζητούν κρυπτογραφημένες πληροφορίες από το κινούμενο φορτηγό. Τα προσωπικά δεδομένα του προγράμματος οδήγησης δεν θα μεταδοθούν. Οι χρονοβόροι έλεγχοι θα πρέπει τότε να διενεργούνται μόνο σε περιπτώσεις υποψίας.Ο νέος ( ευφυής ) ταχογράφος DTCO 4.0  διαθέτει έναν νέο τύπο κεραίας DSRC ενσωματωμένη στο παρμπρίζ, η λειτουργικότητα της οποίας έχει ενσωματωθεί στον ταχογράφο. Σε αντίθεση με την κοινή λύση στην αγορά, εδώ δεν απαιτούνται προσαρμογές στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά του οχήματος. 

 

Ποια δεδομένα διαβιβάζονται μέσω DSRC ; 

  • Πινακίδα κυκλοφορίας οχήματος
  • Υπερβάσεις ταχύτητας που καταγράφηκαν τις τελευταίες 10 μέρες.
  • Οδήγηση χωρίς κάρτα οδηγού, τις τελευταίες 10 μέρες.
  • Έγκυρη κάρτα οδηγού
  • Εισαγωγή κάρτας κατά την οδήγηση
  • Σφάλματα δεδομένων κίνησης που καταγράφηκαν τις τελευταίες 10 μέρες.
  • Ένδειξη ότι είναι τοποθετημένη δεύτερη έγκυρη κάρτα στον ταχογράφο.
  • Ένδειξη για την τρέχουσα δραστηριότητα του οδηγού, εκτός οδήγησης.
  • Ένδειξη για το αν η τελευταία συνεδρία κάρτας έκλεισε σωστά.
  • Αριθμός διακοπών παροχών ρεύματος, τις τελευταίες 10 μέρες.
  • Σφάλματα αισθητήρα ή και GNSS, τις τελευταίες 10 μέρες.
  • Δεδομένα ρύθμισης χρόνου
  • Τελευταία απόπειρα παραβίασης ασφαλείας
  • Τελευταία βαθμονόμηση
  • Δεδομένα πρότερων βαθμονομήσεων
  • Ημερομηνία αρχικής εγκατάστασης ταχογράφου
  • Ταχύτητα οχήματος
  • Χρονική σφραγίδα

 

Παλμοδότης KITAS 4.0 - καλύτερη προστασία από χειραγώγηση.                 Εικόνα

Η VDO έχει αναπτύξει τη νέα γενιά παλμοδοτών KITAS 4.0  για την επικοινωνία μεταξύ του αισθητήρα ταχύτητας και του ευφυούς ταχογράφου. Μαζί με το DTCO 4.0, αποτελούν μια μονάδα συστήματος, όπου χάρη στο νέο σύστημα κρυπτογράφησης, πληροί τις πολύ αυστηρές νομικές απαιτήσεις.